Czy leczenie zębów jest bolesne?

W przypadku większości zabiegów stomatologicznych możliwe jest obecnie zupełnie bezbolesne leczenie w znieczuleniu miejscowym. Dlatego odpowiedzią na postawione wcześniej pytanie jest: nie, leczenie nie jest bolesne!
W przypadku leczenia zębów górnych możliwe jest selektywnie znieczulenie każdego pojedynczego zęba. Natomiast przy leczeniu zębów dolnych trzonowych i przedtrzonowych niejednokrotnie konieczne jest znieczulenie wszystkich zębów po danej stronie włącznie z połową języka i wargi dolnej. Odbywa się to przez podanie środka znieczulającego w jedno miejsce w okolice nerwu zaopatrującego w/w struktury i jest konieczne ze względu na grubość kości w okolicy tylnych dolnych zębów do których przeniknięcie środka znieczulającego jest niemożliwe. Zęby dolne przednie (siekacze i kły) znieczulane są pojedynczo.

Znieczulenie utrzymuje się od 1,5 nawet do 4 godzin. W trakcie trwania znieczulenia należy powstrzymać się od jedzenia, gdyż grozi to przygryzieniem znieczulonej okolicy lub poparzeniem.

Koniecznie trzeba pamiętać aby przed podaniem znieczulenia poinformować lekarza o: uczuleniach na leki, ciąży lub karmieniu piersią, wcześniejszych powikłaniach po znieczuleniu t.j. omdlenie oraz chorobach ogólnoustrojowych takich jak depresja, nadciśnienie, padaczka, choroby tarczycy, oczu i układu krzepnięcia krwi np. hemofilii.